ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΥΠΟΤΡΟΦΟΥ
ΤοΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςτου Πανεπιστημίου Κρήτης, αφού έλαβε υπόψη:
-
Το Π.Δ. 296/1973 (ΦΕΚ 239 τ.Α΄/1973) περί καθορισμού του τίτλου και της έδρας του εν Κρήτη ιδρυθέντος Πανεπιστημίου, το Ν.Δ. 114/1974 (ΦΕΚ 310τ.Α/1974) περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως το Ν.Δ. 87/1973 (ΦΕΚ 159τ.Α΄/73) «περί ιδρύσεως Πανεπιστημίων εις Θράκην και εις Κρήτην» και επεκτάσεως διατάξεων τινών αυτού εις άπαντα τα ΑΕΙ…, το Ν. 259/1976 (ΦΕΚ 25τ.Α΄/76) περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των περί Πανεπιστημίων Θράκης και Κρήτης κειμένων διατάξεων, τις διατάξεις του Π.Δ. 103/1983, (Φ.Ε.Κ. 48/15.04.1983, τ.Α΄) – Αυτοδύναμη λειτουργία του Πανεπιστημίου Κρήτης, καθώς και της λοιπής νομοθεσίας περί Πανεπιστημίου Κρήτης.
-
Τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112 τ.Α΄/2010) ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις, καθώς και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα υπ’ αριθ. ΥΠΟΙΚ Δ6 1127865/ΕΞ2010/30-09- 2010 απόφαση.
-
Την διάταξη του άρθρου 29 του Ν.4009/2011 (Φ.Ε.Κ. 195/06.09.2011 τ.Α΄) «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
-
Τη με αριθμό 423/21-3-2014 (θέμα 5.3.2) απόφαση της Επιτροπής Ερευνών για τη διαδικασία προκηρύξεων πανεπιστημιακών υποτρόφων όπως τροποποιήθηκε με την αριθμό 492/25-7-2016 (θέμα 5.3.1) απόφαση της Επιτροπής Ερευνών.
-
Τη με αριθμό 464/7.9.2016απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος για την έγκριση της πρόσκλησης και τον ορισμό της τριμελούς επιτροπής.
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι
Την πρόσκληση Πανεπιστημιακού Υποτρόφου, με σύμβαση ανάθεσης έργου, για τη διεξαγωγή διδασκαλίας μαθημάτων και εποπτεία πρακτικής άσκησηςτου παρακάτωέργου (ΚΑ 4561 με τίτλο «Υποτροφίες Γεωργίου Ιωάννου και Στυλιανής Κατσαράκη») για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν.4009/2011.
Το ανωτέρω έργο αναλύεται στα εξής παραδοτέα (περιγράμματα μαθημάτων, διδασκαλία και βαθμολογίες της επίδοσης των φοιτητών).
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας
Ορισμός, έννοια και κύρια χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής έρευνας. Κριτήρια ταξινόμησης της εκπαιδευτικής έρευνας. Η ερευνητική διαδικασία και τα στάδια της. Το πρόβλημα και η οριοθέτησή του. Βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις: Δημοσκοπική έρευνα, απογραφική έρευνα, μελέτη περίπτωσης, πειραματική έρευνα, εθνογραφική έρευνα, έρευνα–δράση, κ.λπ. Δειγματοληπτική διαδικασία. Πληθυσμός της έρευνας, παράγοντες που καθορίζουν την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος, μέγεθος δείγματος, τεχνικές επιλογής του δείγματος. Μέσα συλλογής δεδομένων: Ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, παρατήρηση, ανάλυση των τεκμηρίων (ανάλυση του περιεχομένου). Ανάλυση, παρουσίαση και ερμηνεία ερευνητικών δεδομένων. Διαδικασία συγγραφής επιστημονικής ερευνητικής μελέτης. Ζητήματα δεοντολογίας και ηθικής της εκπαιδευτικής έρευνας.
Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών
Βασικές έννοιες: επίδοση, μέτρηση, εκτίμηση, αξιολόγηση, βαθμολογία. Αναγκαιότητα της αξιολόγησης. Προϋποθέσεις εφαρμογής μιας διαδικασίας αξιολόγησης: εγκυρότητα, αξιοπιστία, διακριτότητα, αντικειμενικότητα, πρακτικότητα, οικονομία. Σκοποί μιας σύγχρονης αξιολόγησης. Είδη αξιολόγησης (αρχική - διαμορφωτική - τελική, νορμική - κριτηριακή - αυθεντική). Ο ρόλος της ερώτησης στη διαδικασία αξιολόγησης. Τρόποι και μέσα αξιολόγησης: γνωστικού, συναισθηματικού-κοινωνικού και ψυχοκινητικού τομέα. Μέσα έκφρασης του αποτελέσματος της αξιολόγησης. Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης: Περιγραφική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση των μαθητών, αξιολόγηση με βάση το φάκελο υλικού του μαθητή.
Στο «Επίπεδο Β» της Σχολικής Πρακτικής, οι φοιτητές/τριες ασκούνται στις εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης και διδάσκουν για μία εβδομάδα σε ολοήμερα σχολεία ή σε σχολεία της υπαίθρου και υλοποιείται στο 7ο εξάμηνο σπουδών
Στην πρώτη γενική οργανωτική συνάντηση όλων των φοιτητών/τριών, εποπτών και βοηθών, οι φοιτητές/τριες που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη «ΣΠΑ Α: Επίπεδο Ι», χωρίζονται σε ομάδες των 30-33 φοιτητών/τριών και κατανέμονται στα σχολεία άσκησης της πόλης του Ρεθύμνου. Αν φοιτητής/τρια επιθυμεί να μετακινηθεί σε άλλη ομάδα, αυτό μπορεί να γίνει μόνο στην πρώτη οργανωτική συνάντηση και μόνο με αμοιβαία αλλαγή. Οι φοιτητές/τριες κάθε επιμέρους ομάδας κατά την πρώτη οργανωτική συνάντησή τους με τον επόπτη της ομάδας και το βοηθό, συγκροτούν τριμελείς ομάδες. Ακολουθεί η ενημέρωση των φοιτητών/τριών στις εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης με τη συμμετοχή τους σε βιωματικά εργαστήρια, τα οποία γίνονται είτε στην αρχή του εξαμήνου είτε 2η την 6η και 10η εβδομάδα. Στη συνέχεια οι ομάδες των φοιτητών/τριών επισκέπτονται τα σχολεία άσκησης κάθε Τρίτη ή κάθε Πέμπτη, για να διδάξουν. Ο/η φοιτητής/τρια σε συνεργασία με τον/την δάσκαλο/α της τάξης και με την καθοδήγηση των βοηθών συναδέλφων του προετοιμάζεται σε όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος και διδάσκει τις τέσσερις πρώτες ώρες. Οι βοηθοί φοιτητές φοιτητές/τριες παρακολουθούν, καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους και τον βοηθούν, όπου χρειάζεται. Ο επόπτης παιδαγωγός και ο/η βοηθός βρίσκονται στο σχολείο και παρακολουθούν τους/τις φοιτητές/τριες που διδάσκουν. Την 5η και 6η ώρα, παιδαγωγός, βοηθός και φοιτητές/τριες συγκεντρώνονται σε μία ελεύθερη αίθουσα του σχολείου, παρουσιάζουν τις παρατηρήσεις τους για τις διδασκαλίες, εκφράζουν τις απόψεις τους, αναστοχάζονται, ασκούν καλοπροαίρετη κριτική, συζητούν εναλλακτικούς τρόπους οργάνωσης της διδασκαλίας και προτείνουν μέτρα για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων. Στις συζητήσεις αυτές μπορούν να συμμετέχουν και συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων, οι δάσκαλοι των τάξεων ή και ο διευθυντής του σχολείου. Την επόμενη εβδομάδα οι φοιτητές/τριες αλλάζουν ρόλους. Στη διάρκεια του «Επιπέδου Β», οι φοιτητές σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και αξιολογούν εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης, όπως η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας, η μέθοδος των σχεδίων εργασίας (projects), η ομαδική και η εταιρική διδασκαλία, η συνεργατική μάθηση, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ανακαλυπτική μάθηση, η δραματοποίηση, το παιχνίδι ρόλων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, η ομαδική διδασκαλία η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, κ.λπ. Ο συντονιστής του Επιπέδου σε συνεργασία με τους βοηθούς δασκάλους φροντίζουν, ώστε με τον κατάλληλο προγραμματισμό οι φοιτητές/τριες όλων των ομάδων να διδάξουν μία εβδομάδα στο χρονικό διάστημα από την 5η μέχρι και την 12η εβδομάδα σε σχολεία της υπαίθρου του Ν. Ρεθύμνης και κατά προτεραιότητα σε συνδιδασκόμενες τάξεις ή την 11η και την 12η εβδομάδα σε ολοήμερα σχολεία. Την τελευταία, 13η εβδομάδα, γίνονται οι απολογιστικές συζητήσεις των επιμέρους ομάδων και η γενική απολογιστική συζήτηση όλων των ομάδων για αναστοχασμό και κατάθεση προτάσεων αναδιοργάνωσης και βελτίωσης του Επιπέδου Β της ΣΠΑ.
Η αμοιβή καθορίζεται στο ποσό των 5.000,00€ μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ.
Ανάθεση έργου μπορεί να γίνει σε άτομα με ελάχιστο τυπικό προσόν διδακτορικόδίπλωμαμε γνωστικό αντικείμενο «Μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας και εκπαιδευτική αξιολόγηση», το οποίο θα τους δίνει την δυνατότητα να:
§ διδάξουν στους φοιτητές του Τμήματος, τα μαθήματα : «Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας», «Αξιολόγηση του μαθητή» και «Σχολική Πρακτική»
§ να παρέχουν υπηρεσίες διδακτικού/ ερευνητικού έργου.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια μέχρι 6 μήνες. Η χρηματοδότηση θα γίνει από πόρους προερχόμενους από το πρόγραμμα με ΚΑ 4561 και τίτλο «Υποτροφίες Γεωργίου Ιωάννου & Στυλιανής Κατσαράκη», το οποίο χρηματοδοτήθηκε με δωρεά ιδιώτη και διατίθενται για αυτό το σκοπό.
Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλουν αίτηση και τα ακόλουθα δικαιολογητικά μέχρι την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016 στη Γραμματεία του Παιδαγωγικού Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςτου Πανεπιστημίου Κρήτης Δ/νση Πανεπιστημιούπολη Ρέθυμνο 74100υπόψη κας Ελένης Μουντάκη, τηλ.28310 77594-5
1. Αίτηση
2. Επικυρωμένα αντίγραφα Βασικού τίτλου σπουδών ΑΕΙ, Μεταπτυχιακού τίτλου Σπουδών και Διδακτορικού Διπλώματος
3. Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα
4. Για άρρενες υποψηφίους με Ελληνική Ιθαγένεια, πιστοποιητικό τύπου Α΄ του αρμόδιου Στρατολογικού Γραφείου, από το οποίο να προκύπτει ότι ο ενδιαφερόμενος δεν έχει στρατολογική ή σχετική χρηματική υποχρέωση. Με υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986 οι υποψήφιοι που δεν έχουν ολοκληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή δεν έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές κατά τον χρόνο υποβολής της υποψηφιότητάς τους, δεσμεύονται ότι θα προσκομίσουν τα σχετικά δικαιολογητικά με την υπογραφή της σύμβασης έργου .
5. Πλήρες αντίγραφο ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης.
6. Πιστοποιητικό υγείας από την πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή.
Τα δικαιολογητικά πρέπει να είναι θεωρημένα από τις κατά νόμο αρμόδιες αρχές, τα δε ξενόγλωσσα δικαιολογητικά πρέπει να συνοδεύονται από νόμιμες μεταφράσεις. Οι τίτλοι σπουδών του εξωτερικού πρέπει να συνοδεύονται από πράξη ή βεβαίωση του οικείου οργάνου (ΔΟΑΤΑΠ, ΔΙΚΑΤΣΑ) με την οποία αναγνωρίζονται ως ισότιμοι και αντίστοιχοι προς τίτλους που απονέμονται από τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της ημεδαπής.
Τα δικαιολογητικά 4, 5, και 6 υποβάλλονται κατά την πρόσληψη των επιλεγμένων υποψηφίων και πριν από την υπογραφή της σύμβασης.
Συμπλήρωση των δικαιολογητικών της πρόσκλησης μετά την κατάθεση και πρωτοκόλληση των αιτήσεων υποψηφιότητας επιτρέπεται μόνο αν πρόκειται για διευκρινιστικά στοιχεία που θα ζητηθούν και αφορούν σε δικαιολογητικά που έχουν κατατεθεί εμπρόθεσμα.
Πληροφορίες παρέχονται στους ενδιαφερόμενους από τη Γραμματεία Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςτηλ. 28310 77594-5όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Το έντυπο αίτησης βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματος www.edc.uoc.gr του Πανεπιστημίου Κρήτης (Κάντε κλικ εδώ!!).
Η Πρόεδρος του Τμήματος
Ελένη Βασιλάκη
Αναπλ. Καθηγήτρια