Τηλέφωνα Γραμματείας: 2831077594, 2831077595, 2831077634
Fax: 2831077596
E-mail: gramptde@edc.uoc.gr
IDENTITIES
Υποβλήθηκε από edcdmin στις Τρί, 09/29/2020 - 19:41.
ΤΙΤΛΟΣ: Integrate Disciplines to Elaborate Novel Teaching approaches to InTerdisciplinarity and Innovate pre-service teacher Education for STEM challenges
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Το πρόγραμμα IDENTITIESείναι μια σύμπραξη πέντε πανεπιστημίων από τέσσερις χώρες στα πλαίσια των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+, κατηγορίας KA2 για Συνεργασία και Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα συμμετέχουν:
-
Alma Matter Studiorum –Università di Bologna (Ιταλία) ως Επιστημονικοί υπεύθυνοι του προγράμματος
-
Πανεπιστήμιο Κρήτης, Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών (Ελλάδα)
-
Università Degli Studi di Parma (Ιταλία)
-
Universitat de Barcelona (Ισπανία)
-
Université de Montpellier (Γαλλία)
Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να σχεδιάσει, να αναπτύξει και να εφαρμόσει καινοτόμες STEM (Science,Technology,Engineering,Mathematics) διδακτικές ενότητες όπου θα αναδεικνύεται η διεπιστημονικότητα της γνώσης, οι ιδιαιτερότητες/χαρακτηριστικά (identities) των S-T-E-M πεδίων, αλλά και το είδος των διασυνδέσεων μεταξύ των πεδίων. Η αναγκαιότητα μιας τέτοιας δράσης προκύπτει αφενός από τη διεπιστημονική φύση των σύγχρονων κοινωνικοεπιστημονικών προκλήσεων που απασχολούν την καθημερινότητα των μαθητών σήμερα αλλά και την κοινωνία γενικότερα (πχ μοντέλα εξάπλωσης του Covid-19, κλιματική αλλαγή, τεχνητή νοημοσύνη, νανοεπιστήμη-νανοτεχνολογία κ.α.) και αφετέρου από την έλλειψη διεπιστημονικού διδακτικού υλικού & συγκεκριμένων παραδειγμάτων εφαρμογής STEM εκπαίδευσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συνεπώς, το παρόν πρόγραμμα αποβλέπει στην ανάπτυξη STEM διδακτικών ενοτήτων για την εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φοιτούν σε ακαδημαϊκά ιδρύματα των S-T-E-M πεδίων, με έμφαση στα πανεπιστημιακά τμήματα Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής και Μαθηματικών (S-T-M), ως κρίσιμη παράμετρο για την ενσωμάτωση της καινοτόμου εκπαιδευτικής STEM προσέγγισης.
Βασικές πτυχές καινοτομίας της συγκεκριμένης δράσης έγκεινται στα εξής:
-
Στην ανάπτυξη STEM διδακτικών ενοτήτων τόσο σε σύγχρονα αντικείμενα αιχμής της έρευνας, όπως τεχνητή νοημοσύνη, νανοεπιστήμη-νανοτεχνολογία, μοντέλα εξάπλωσης Covid-19.
-
Στην παράλληλη ανάπτυξη STEM διδακτικών ενοτήτων που αφορούν παραδοσιακά θέματα των αναλυτικών προγραμμάτων όπου εμπλέκονται ζητήματα αλληλεπικάλυψης και συνεργασίας μεταξύ των πεδίων των Μαθηματικών & Τεχνολογίας, όπως κρυπτογραφία, καθώς και μεταξύ Μαθηματικών & Φυσικής, όπως θέματα αδράνειας, σχετικότητας και ευκλείδειας/υπερβολικής γεωμετρίας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψιν ιστορικές προσεγγίσεις.
-
Στην καλλιέργεια και ανάπτυξη επιστημολογικά ενήμερων αντιλήψεων για τη διεπιστημονικότητα, λαμβάνοντας υπόψιν τη φύση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επιμέρους S-T-E-M πεδίων, σε αντίθεση με δύο μορφές παρερμηνεύσεων: α) την ολιστική/μη-επιστημονική ταύτιση/συγκερασμό των πεδίων και β) τη χρηστική αντίληψη κάποιων πεδίων (π.χ. Μαθηματικών) σε διεπιστημονικές προσεγγίσεις
-
Στην διερεύνηση της διεπιστημονικότητας υπό το πρίσμα της γλωσσολογίας, μελετώντας και συγκρίνοντας ορολογίες/διατυπώσεις και τη σημασία τους στα διαφορετικά πλαίσια των S-T-E-M πεδίων στην προσπάθεια ανάπτυξης κοινών διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των επιστημών.
Οι παραγόμενες διδακτικές ενότητες θα βασιστούν αφενός σε πρότερη εργασία των συμμετεχόντων στην παραγωγή διεπιστημονικών διδακτικών ενοτήτων για τη δευτεροβάθμια & πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (πχ ISEE www.iseeproject.eu, IRRESISTIBLE www.irresistible-project.eu) και αφετέρου σε νέες ενότητες που θα σχεδιαστούν για τις ανάγκες του προγράμματος. Οι διδακτικές ενότητες θα σχεδιαστούν και θα διαμορφωθούν με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων εταίρων καθώς και ειδικών/συμβουλευτικής επιτροπής στην Εκπαίδευση STEM.
Οι διδακτικές ενότητες θα εφαρμοστούν πιλοτικά στην εκπαίδευση φοιτητών των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων: α) κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης θερινού σχολείου που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη το καλοκαίρι του 2021 και β) σε πλαίσια εκπαίδευσης σε τοπική κλίμακα λειτουργίας των εμπλεκόμενων πανεπιστημίων.
Τα αποτελέσματα, τα οποία θα διαχυθούν μέσω επτά εκδηλώσεων διάχυσης (4 σε τοπική και 3 σε διεθνή κλίμακα), εκτιμάται ότι θα παράξουν κατευθυντήριες γραμμές για τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς εκπαίδευσης, καθώς και μεθοδολογικές συστάσεις για τον σχεδιασμό και εφαρμογή STEM προσεγγίσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, οι διδακτικές ενότητες και αντίστοιχο διδακτικό υλικό θα διαμοιραστούν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (MOOC) ή/και μεικτών μεθόδων για περαιτέρω χρήση της σε άλλα σημεία της Ευρώπης.
Συνεπώς, το πρόγραμμα IDENTITIES συνοπτικά αποσκοπεί:
-
Στον σχεδιασμό, ανάπτυξη και εφαρμογή STEM διδακτικών ενοτήτων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-
Στην καλλιέργεια των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων από τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς αναφορικά με τη διεπιστημονικότητα, ενσωματώνοντας παράλληλα επιστημολογικά ενήμερες αντιλήψεις, καθώς και γλωσσικές δεξιότητες, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα.
-
Στον ορισμό ενός επιστημολογικά ενήμερου μοντέλου διεπιστημονικότητας για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών.
-
Στην ενδυνάμωση της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων και στη δημιουργία μιας ομάδας ειδικών στην Εκπαίδευση STEM στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-
Στην παραγωγή μεικτών και εξ αποστάσεων μοντέλων μάθησης για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στα πεδία των Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών.
Το πρόγραμμα έχει συνολική διάρκεια τρία χρόνια (2019-2021). Η εκκίνηση του προγράμματος έγινε τον Σεπτέμβριο του 2019 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2021.
SITE: https://identitiesproject.eu/
ΕΛΑΤΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
Επικοινωνήστε με τον διαχειριστή του Δικτυακού Τόπου
kleisarx@edc.uoc.gr
Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.